La mare cu bebe David.

A fost o adevărată aventura pentru prima oară cu David la mare. O aventura frumoasa!

Inițial, mi-am dorit foarte mult sa ajung cu el la mare pentru ca știam ca marea este benefica din multe pucte de vedere pentru bebe ( în special pentru bronșită si alergii – implicit pentru dermatita.. si pentru ca soarele este o sursa de vitamina D minunata). Ne-am hotărât sa mergem în Bulgaria, în stațiunea Albena la hotelul Sandy Beach. Doream atat eu cât și soțul o cazare cu all inclusive și în tara nu am găsit așa ca am ales cea mai apropiata stațiune din Bulgaria.  Ne-ar fi plăcut mult sa mergem la Balcik, dar nu am gasit multe oferte all inclusive și plaja era destul de departe.

Nu eram atat de entuziasmata ca în alti ani, când plecam cu adevărat în concediu, fără griji și responsabilități. Știam ca o sa fie obositor și greu cu un bebe la drum. În plus, aveam doi bebelusi la bord pentru ca am plecat cu încă un cuplu și cu bebelusul lor, Stefan unul dintre finii  noștri care avea 9 luni. Pentru ca prietenii noștri aveau mașină cu doua locuri,  am înghesuit doua scaune de bebe în spate și eu am stat în mijloc, intre scaune. ☺

Am plecat undeva în jur de ora 3 dimineață.  Seara am făcut bagajele,  am avut musafiri și pe la 12 noaptea m-am apucat de curățenie pentru ca urma sa locuiască la noi pana ne intorceam un prieten. Prin urmare, eu nu am dormit toată noaptea, dar eram deja obișnuită cu stilul acesta de viață.  Mi-am propus sa îl adorm pe David îmbrăcat de plecare și sa îl mut în masina adormit.  Le-am sugerat  prietenilor noștri sa facă la fel. Știam cât de complicat este cu David în masina,  cât de repede se plictisește și nu vream sa-i stric programul de somn.

Am reușit sa-mi traspun planul în realitate și am coborât cu David adormit. Stefi se trezise si am așteptat sa adoarmă ca sa-l punem în masina. În cele din urma a adormit și el și pana pe la ora 6: 30 nu s-au trezit. A fost mai bine decât îmi imaginam. După ce s-au trezit, tati a fost nevoit sa oprească de multe ori pentru ca nu mai aveau rabdare bebelușii. A fost destul de complicat sa-l alăptez pe David intre scaune și ne-am cam chinuit, dar am ajuns cu bine la destinație.  ( după aproape 12 ore ☺).La întoarcere am făcut și mai mult.

Câteva păreri despre Albena și despre hotelul Sandy Beach.

• Plaja este foarte curata, la fel și apa. ( în comparație cu plaja de la noi)
  • Am fost foarte multumiti de cazarea de la hotel ( aveam ceva emotii în legătură cu acest aspect)
  • Mâncarea a fost destul de buna și diversificată ( aveai ce sa alegi chiar dacă erai o persoana pretențioasă).
  • Personalul a fost amabil contrar părerilor citite pe anumite forumuri ( și anume ca bulgarii nu sunt atât de ospitalieri cu romanii) Chiar ne-au urat concediu plăcut în limba romana.
  • Singura problema pe care am intampinat-o a fost la sosire pentru ca nu ne găseau în program și am fost nevoiți sa sunam la agenția de unde ne-am procurat biletele. După ce am vorbit cu aceștia,  s-a rezolvat repede problema.
  • Și pentru ca este a doua oară când colaboram cu agenția de turism TUI Travel trebuie sa recunosc, fără sa fac nici un fel de reclama, ca am fost mulțumiți de fiecare data de ofertele lor.

David și marea.

Prima zi a fost obositoare atat pentru noi cât și pentru bebe.

Pentru ca știam ca îi place apa i-am cumpărat o piscina mica, dar nu am folosit-o decât în prima zi pentru ca el era pasionat de valuri. II plăcea sa le privească și i se părea foarte interesant faptul ca vin la mal și pleaca.

In ultimele zile mi-am făcut curaj și am intrat cu el în mare. Și da! I-a placut la nebunie. Ar fi stat numai în apa dacă oboseala nu-l dobora de fiecare data. Si-a păstrat același program de somn și cel mai bine dormea pe plaja. În fundal se auzeau valurile armonios și briza marii îi mângâia pielea sensibila și catifelata. Ca sa doarmă comod ( pentru ca nu puteam sa-l adorm pe seslong) îl puneam în landou și nu am avut probleme pe plaja. Mai făceam cu schimbul ca sa intram în apa și sa ne simțim și noi puțin copii. La prânz mergeam în camera și dormeam.  Deși eram în luna septembrie, soarele era puternic și oricum era prea mult sa fi stat toata ziua.

Când serveam masa aveam posibilitatea sa punem bebelusul în scaun special pentru el, dar David nu statea foarte mult acolo. Tot în brațe era mai bine. Uneori era și foarte obosit și pana sa ajungem de la sala de mese în camera adormea în brațe.

Ce m-a surprins la el a fost pofta de mâncare. Acasă mă chinuiam sa-l fac sa mănânce și acolo nu am avut deloc probleme.  Ii dădeam doar fructe și legume.  Câteodată îi ofeream un colt de pâine ca sa se joace cu el.  Mi-a fost frica sa îi dau altceva sa mănânce.  Oricum, abia începusem diversificarea cu puțin timp în urma și nu am vrut sa experimenteze gusturi noi în deplasare. În plus,  aveam ceea ce era de baza pentru el. Lapte la purtător.  Oriunde, oricând.

Seara ne plimbam de fiecare data pe faleza. De obicei,  el dormea în timpul plimbărilor în boba sau în carut.

În concluzie, mă așteptam să fie greu cu un bebelus de 6 luni la mare, dar a fost de vis. M-am relaxat și eu. Tati m-a ajutat mult și ne-am simțit toți trei excepțional.  Poate ca am avut si noroc pentru ca nu a coincis aceasta ieșire cu o perioada mai dificila precum ar fi apariția dințișorilor.  Ne pare rău că nu am stat mai mult, dar nu știam cum se va comporta David. Anul viitor,  oriunde vom merge,  cu siguranță vom sta măcar 7 zile.

Uneori schimbările de mediu sunt adevărate remedii naturale. Am ajuns acasă mai odihnita ( desi la întoarcere a fost mult mai obositor pentru ca am plecat ziua și am fost nevoiți sa ne oprim mai des) , mai relaxata și puțin nostalgica…dar cu forte noi și proaspete pentru o noua aventura cu bebe David.